Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Thursday, January 20, 2011

Pemandangan di Bukit Broga

15 Januari 2011, cik bungaOren telah dipaksa oleh bebudak pejabat panjat Bukit Broga seawal 5 pagi. Jika panjat bukit Broga seawal 5 pagi, maknanya kena bangun seawal 330pagi. Dah la hari sebelum tu cik bungaOren tidur lewat sebab menyelesaikan masalah copy mengkopi gambar-gambar backup daripada harddisk cik bungaOren tu.

Kemudian pada malam pendakian Bukit Broga itu, cik bungaOren telah menelan sebiji ubat tahan gatal yang kesannya adalah mengantuk tahap gaban. Cik bungaOren kena telan ubat itu sebab masalah alergic cik bungaOren muncul kembali. Apa ek yang cik bungaOren makan hari tu.. hmm... hmm.. hmm..

Oleh yang demikian, cik bungaOren terasa sangat susah nak bangun pagi pada hari itu. Cik bungaOren bukan seorang yang susah bangun tidur yer.. Harap maklum! Mujurlah driver pada hari itu bukan cik bungaOren. Dapatlah cik bungaOren menyambungkan kembali tidurnya yang tergendala itu. yawnnnnn...

Oklah cik bungaOren dah cakap banyak nih. Anda semua layan dulu gambar-gambar dibawah ye.

 Gelap lagi dah sampai ke Bukit Broga. Subhanallah... cantikkan pemandangan.
 MasyaAllah.. cantik lagi.






Inilah tali buaian tempat derang shooting photo pre-wedding Dr Sheik Muzaffar. Cuba carik kasut2 bergantungan disitu!






Overall kawasan Bukit Broga adalah cantik dan bersih. Harap tak ada yang buang sampah merata-rata. Walaupun ada sebenarnya yang jahat tangan yang buang sesuka hati sampah-sampah tu. Tapi tak banyak la yang jahat tangan tu.. Segelintir sahaja.



Nota:
1. Amaran! Solat dulu sebelum panjat Bukit Broga ni.
2. Ada beberapa hentian stesyen minyak dan surau yang boleh dikunjungi.
3. Tak perlu gopoh gapah. Bukit Broga tak lari kemana-mana.
4. Tetapi kat puncak Bukit Broga itu sudah ramai orang seawal-awal subuh.
5. Dan jika lambat panjat Bukit Broga dikhuatiri suasana akan panas jika menjelang 8-9 pagi.
6. Terima kasih kepada cik Driver
7. Rakan blogger merangkap bebudak pejabat yang turut serta adalah Iera dan Qila

9 comments:

  1. eh bukan ke zulham pun ikut sama. apsal nama dia awak tak mention eh? :P

    ReplyDelete
  2. wah best panjat bukit pagi2 kan.. nyaman ;)

    ReplyDelete
  3. papabear
    pasal.. pasal.. pasal.. dia minta namanya dirahsiakan.. hahahahaha..

    iina
    yerps nyaman dan semput.. nyamana sebab nyaman ler kan.. semput tu sebab dah lama tak xcersize.. hahaha..

    ReplyDelete
  4. cantik...tp apasal december 2011 yer?...pegi pakai mesen masa ker...toing..toing..toing..

    ReplyDelete
  5. Ju Nasir
    Yerp.. cantik tempat tu Ju Nasir.. (-_-)y

    Nazrie
    Hep.. nampak saja hang ek.. hehehe TQ a nazrie, maklum la tengah2 malam edit gambau..

    ReplyDelete
  6. wah... syoknya. stamina kena kuat ni. kalu saya....

    ............ selagi tak sampai selagi tu mulut tak leh diam. hahaha

    ReplyDelete
  7. Emy.. Awat x ajak aku naik sana.. Nak naik jugak... Huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...