Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Friday, January 21, 2011

Mendaki Bukit Broga

Jika ada orang bertanya, senang ke nak panjat Bukit Broga. Boleh bawa baby tak naik Bukit Broga? Baby kecil yer bukan Baby dah besaq gajah tu.

Bagi cik bungaOren, itu terpulang kepada kemampuan emak dan ayah baby comel itu. Jika mereka mampu, sepatutnya tiada masalah. Tetapi bagi mereka yang masih ragu-ragu, cik bungaOren sertakan beberapa cabaran yang perlu dilalui oleh pendaki-pendaki Bukit Broga. Yang muda belia memang tiada masalah, kecuali jika musim hujan. Mungkin akan sedikit licin perjalanan pendakian anda.







Makanya bagaimana? Bersediakah anda menghadapi cabaran Bukit Broga? Tak susah kan. Cuma ada la beberapa Baby besaq gajah sapa tah yang gayat nak turun Bukit Broga. Wink* Wink*

Cik bungaOren bukan ingin menakutkan pembaca sekalian, cuma ingin memberikan sedikit gambaran suasana di sana nanti. Ini adalah untuk kemudahan anda sekalian juga, supaya anda bersedia dengan segala kemungkinan. (-_-)y

Buat masa ini, tiada kemudahan air dan termasuklah bilik membuang air di atas puncak Bukit Broga sana. Harap maklum.


Nota:
1. Tetiba teringat kenangan ketika mendaki Gunung Kinabalu.
2. Nantikan entry cik bungaOren mendaki Gunung Kinabalu zaman dolu2.
3. Sungguh tragis.
4. Sungguh seronok

7 comments:

  1. wah best nya....dah lama tak panjat bukit...

    ReplyDelete
  2. apa-apapun mmg kena hati-hati... ada kes yg jatuh then kena hempap batu kat situ, kan..

    ReplyDelete
  3. x sabaq nk tgk gunung kinabalu!!! cpt2....

    ReplyDelete
  4. bila tgk blk post ni..teringat plak time ikut abah aku g teroka hutan...view lbh kurang gini gak...rsa cam lagi tinggi kot...sngt luas pemandangan...tp x de camera time tu...nk g skrg..x kot..sb rsanya pokok sawit dh bsr..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...