Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Wednesday, December 01, 2010

Gangguan

Dear blog, blogger and blogreader..

(Sila baca sampai habis.. ini adalah paksaan!)

Hari ini kita cerita sedikit pasal gangguan makhluk halus. Saya telah terima gangguan ini semenjak dua tiga menjak ini. Gangguan ini kununnya dihantar dengan berat hati oleh sipenghantar. Difahamkan si penghantar menghadapi sedikit masalah kekurangan tenaga untuk menjaga makhluk ini. Maka saya terima gangguan ini dengan tanpa banyak soal.

Dipendekkan cerita, hari ini, jam 10mlm, 30December2010, saya telah menerima panggilan daripada emak yang menyuruh saya balik ke rumah dengan segera. Ketika itu saya,  peah the bos , iera , Aqila dan Zulham dikehendakki oleh peah the bos untuk balik lewat. Panggilan daripada emak telah menyelamatkan kami daripada terus berada atau mungkin tidur di office pada malam itu. (Terima kasih emak).

Ketika sampai dirumah, saya mendapati pintu bilik stor telah dikunci dari dalam. Kemudian saya ke bilik komputer (sebab ada meja komputer dalam bilik tu.. hehehe alasan yang sungguh tidak logik   ). Didapati bedak2 tumpah dan berselerakkan diatas meja dan lantai. Saya hanya diam menahan marah. Memang salah saya kerana balik lewat hari ini.

Makhluk ini sering mengganggu saya, hatta ketika saya berada dikampung pun. Dalam kes baru2 ini, ketika saya sedang menyiapkan tempahan langsir (tempahan ker?) dengan tiba2 saya terasa ada benda berat bergantungan dileher. Sesekali terdengar suara halus menyuruh saya bangun dan bergerak keluar dari rumah. Kadang2 terasa berat dipinggang.. seperti dipeluk sesuatu..

Walaubagaimanapun.. saya telah berjaya merakamkan gambar makhluk ini ketika berkunjung ke icity. Hairan kan, saya g icity pun depa nak ikut (actually makhluk tu ada 2 unit.. tu yang depa ni hyper semacam). Saya ternampak mereka ketika mereka sedang leka dibawah pokok renek yang berlampu di icity itu.

Sebelum tu.. ini adalah amaran kepada mereka2 yang lemah semangat dan terutamanya kepada mereka yang panas baran.. anda diharap dapat mengelakkan diri daripada melihat gambar yang akan saya paparkan ini. Saya tidak bertanggungjawab diatas sebarang kejadian yang akan berlaku kepada anda atau apa2 yang ada berdekatan anda.

So?
.
.
ready?
.
.
.
.
1
.
.
2
.
.
3
.
.
Jengx3


Ok? Anda sihat? hehehehe...

Nota:
1. Read until the end of the story if you want to make a judgement.
2. Track or rekod perkataan penting yang boleh mengelirukan kita. cth: makhluk halus
3. Makhluk halus dalam budaya kita adalah makhluk ghaib
4. Tetapi makhluk halus dalam post ini adalah manusia yang masih kecil
5. Saya memang rasa nak marah tengok bedak penuh atas meja.
6. Tetapi bila melihat mereka bergelimpangan tido diatas lantai, adalah sangat sedey.
7. Bilik yang berkunci itu mengandungi segala bantal dan toto untuk kelengkapan tido mereka. :(
8. This sunday, i need to send them back to their mother. Sunyi balik rumah gue. :(

12 comments:

  1. Huh..citer k.emy ni lg scary dr citer shira..hehee..

    ReplyDelete
  2. Huh..citer k.emy ni lg scary dr citer shira..hehee..

    ReplyDelete
  3. shira
    hihihihi.. bagus2.. itu citer shira.. shira tulis sendiri ler.. takkan akak nk publish kan.. :)

    ReplyDelete
  4. huh..seb baik takdaq lemah jantung..kalo tak bis la..hehehehe..anyway nice n scary post n chomey 2 unit makhluk halus itu.. :)

    ReplyDelete
  5. datang sini melawat :)
    jom baca dan komen entri baru sy pula :)
    http://psycho-mate189.blogspot.com/2010/12/fahamilah-perasaan-bloggers.html

    ReplyDelete
  6. ashiena
    hehehe.. ingatkan gengster tak takut..

    ReplyDelete
  7. iera
    hehehe... bagus2 baca sampai abis ek.. kena jaga pemakanan.. utk elak penyakit jantung nih.. insyaAllah... sentiasa sihat :)

    ReplyDelete
  8. fasihah supian
    orait.. akak dah lawat dan komen.. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...