Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Monday, March 14, 2011

Lirik - Bahtera Karam

Bahtera Karam

Kenang dikenang hasrat terpendam
Masa kau dan aku seimbang
Sayang disayang aduh sayang
Subur mesra diilham

Renung ku renung makin terbayang
Peristiwa dirundung malang
Sayang disayang aduh sayang
Jauh dimata hilang

Ku merana
Jiwa ditimpa pilu hiba
Akibatnya janjimu hanya dusta


Kenang dikenang hasrat terpendam
Kau melayarkan tak seimbang
Sayang disayang aduh sayang
Yang basah ku seorang


Ku merana
Jiwa ditimpa pilu hiba
Akibatnya janjimu hanya dusta

Kenang dikenang hasrat terpendam
Kau melayarkan tak seimbang
Sayang disayang aduh sayang
Yang basah ku seorang

S. Latifah
Koir - SMRPB



Hari ini cik bungaOren cuti bermakna cik bungaOren  tidak bekerja pada hari ini. Cik bungaOren balik kampung. Mak cik bungaOren menjalankan operasi membuang barang-barang yang tidak perlu dirumah. Sedang belek-belek buku sekolah dulu2, cik bungaOren jumpa satu buku yang ada satu lirik lagu zaman sekolah cik bungaOren.
 
Zaman dolu2 @ zaman sekolah menengah, cik bungaOren memang ada terlibat dengan koir sekolah, setiap kali hari penyampaian hadiah mesti kena buat persembahan. Suara cik bungaOren pun bukan sedap sangat pun, hanya cukup2 makan untuk join kumpulan koir sekolah. Kitaorang pernah buat persembahan di depan Raja Nazrin Shah. Masa tu baginda bujang lagi. Memang seronok time tu dapat jumpa Raja Nazrin.
   
 




Nota:
1. Gambar tidak mempunyai hubungkait dengan lirik lagu n3 kali ini
2. Ada beberapa lagu zaman koir yang cik bungaOren cuba cari
3. Zaman sekolah memang seronok
4. Mana la cik bungaOren sorok buku lirik zaman dulu.
5. Remaja zaman itu rajin salin lirik lagu dalam buku sekolah
6. Selain daripada menyanyi kami juga bermain angklung
7. Lagu apa ek kitaorang main angklung dulu. hmmm..

6 comments:

  1. lwbih baik bermain angklung dari jadi along..

    ReplyDelete
  2. papabear
    kami bukan along.. kami cuma mau tolong.. tolong main angklung..
    (-_-)y

    ReplyDelete
  3. angklung tu mcm mna main..x tahu pun...plezzz terangkan..

    ReplyDelete
  4. tak main pun angklung.. tak ada pun. main yang macam siput, tepuk-tepuk..

    apa eh nama alat muzik tu?

    ReplyDelete
  5. i dah lama cari lirik lagu ni.. nyanyi masa sekolah dulu. terimakasih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...