Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Friday, August 12, 2011

Semedang sesak

Setiap hari kad kedatangan bungaOren akan merah. Jarang2 la tak merah. Sangat jarang. Oleh kerana selalu lambat maka bungaOren akan delaykan sedikit keberangkatan balik bungaOren ke rumah. Sebab nak cukupkan jam bekerja sebanyak 8 jam sehari.

Memang jauh! Memang penat! Memang buang masa!

Bukan nak mengeluh. Bersyukur sebenarnya, kerana sejak akhir2 ni, bungaOren terRAJIN dengar siaran daripada radio IKIMfm. Maka sepanjang perjalanan bungaOren yang lama itu terisi dengan ilmu2 dan zikir2. Alhamdullillah. Cuma kadang2 (waktu petang - ada session untuk pengiklan - yang kurang bungaOren gemar. Tapi takper la mungkin itu source of income derang - tukar chanel kejap.. (-_-)y ).

Walaubagaimanapun! rasanya bungaOren masih perlukan perubahan.

Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Surah Ar-Ra'd (ayat 11)
 
 
 

 
Nota:
1. Berubah untuk kebaikan
2. Berubah untuk kesihatan
3. Berubah untuk berjaya
4. Berubah perlahan2 (mengikut kemampuan)
5. Cuma jangan tak berubah lansung
6. Punyalah teruk jammed, kenkadang tu selalunya.
7. Sampai bohsan tekan gear.
8. Sampai sempat keluarkan kamera dan setting kamera manually dan snap.
9. Hebatkan.. Sesak kan..

3 comments:

  1. pic kedua...mcm cikbungaoren duduk sebelah penumpang jer...sempat tukar kedudukan ker?..hebat2...

    ReplyDelete
  2. nm02
    (-_-)y thanks..

    nazrie
    tempat driver la.. mana sempat tukar kedudukan.. dpat tukar setting pun dah cukup hebat.. kalu sampai tukar kedudukan tu.. bukan jammed dah.. parking namanya.. hahaha..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...