Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Thursday, August 18, 2011

Tingkap kayu


Seni tingkap kayu sememangnya cantik. Tambahan pula jika terdapat ukiran-ukiran kayu bermotifkan flora-flora alam semula jadi yang cantik ciptaan Allah.

Walaubagaimanapun tingkap kayu yang kosong tanpa sebarang ukiran juga cantik jika kita pandai menyesuaikannya dengan keadaan dan konsep rumah.

Selain daripada cantik, tingkap2 kayu ini boleh memberikan sistem pengudaraan yang baik untuk kediaman. Namun ia amat tidak sesuai jika dibuat dikawasan yang berdebu seperti dibandar besar. Tidak dapat dibayangkan jumlah debu yang bakal berjaya dikumpulkan. Ngeri.

Nota:
1. bungaOren sangat teruja jika ternampak rumah berkonsepkan moden tapi mempunyai tingkap kayu
2. Mengimpikan sebuah rumah konsepkan moden traditional
3. Harap impian menjadi kenyataan (InsyaAllah)
4. Kosnya mungkin mahal
5. Kerana harga kayu semakin mahal.
6. Kerana pokok2 semakin kurang
7. Kerana kerana kerana dan kerana
8. Maka saya menyeru anda semua.. selamatkan alam kita
9. Bermula dengan rajin2lah bercucuk tanam secara realiti
10. Bukan rajin berfarm ville secara maya
11. Tak keluarnye.. peluhnyer!

Terbaca sesuatu di sini http://www.senihias.com/v2/?p=398
Tema dan idea daripada Azhar Sulaiman memang seperti yang bungaOren impikan

6 comments:

  1. Salam Emy,

    memang cantik tapi now ni cheqna tak nak lah duduk rumah cam tu..penakut..ha ha..

    masa kecik2 rumah arwah nenek kat kampung rumah kayu yg ada tingkap lebihkurang gitu (tp tak lah secantik mcm tu).. :-)

    ReplyDelete
  2. patut la ko teruja tgk rumah kayu :) , minat rupenya

    ReplyDelete
  3. nm02
    rumah pameran kat kampung budaya sarawak

    ReplyDelete
  4. cheqna
    kalu rumah kayu kat kampung lak tu.. saya pun tak berani cheqna. hehehe.. iman kena kuatkan lagi nih..

    ReplyDelete
  5. ardina
    ya la.. sebab tu aku suka tengok rumah baru mak hang.. hehehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...