Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Friday, November 11, 2011

Sebiji cili merah


Secara luaran mungkin kita boleh menilai seseorang itu sedang bahagia, gembira, marah, sedih, susah hati dan sebagainya. Kita hanya menilai secara luaran, mungkin jika kita bertanya kepada mereka daripada hati ke hati, sebenarnya dalam hati mereka tidak seperti yang kita jangkakan secara luarannya. Riak wajah seseorang kadang2 bisa menipu pandangan mata kita.

Melihat dan mengetahui seseorang yang rapat dengan bungaOren sedang tenang menghadapi dugaan adalah satu dugaan buat bungaOren juga. Semoga mereka2 tabah. Ramai juga mereka2 disekeliling bungaOren sedang diduga, cuma cara dan kaedahnya berbeza. Mengikut kemampuan masing2. Allah Maha Mengetahui kemampuan hambaNya.

"Hai jiwa yang tenang.Kembalilah kepada Tuhamu dengan hati yang puas lagi diridhaiNya. Maka masuklah ke dalam jamaah hamba-hambaKu. Masuklah ke dalam surgaKu" (QS Al-Fajr :27-30)





Nota:
1. Musibah akan datang dan pergi
2. Tiada keistimewaannya angka 11.11.11
3. Angka dan tarikh hari ini adalah hari-hari biasa bagi orang biasa.
4. Mungkin ada seribu erti bagi mereka yang memberi erti kepada tarikh ini
5. Selamat hari jumaat.

2 comments:

  1. = don't judge a book by its cover..
    if u've read the book, still.. u need to read all and understand it well, before making a judgement..:)

    so, pesanan penaja: bacalah buku-buku yg tebal2 tu ya :P hihihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...