Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Sunday, November 13, 2011

Rupa buah keras

Buah keras yang telah diketuk sehingga menampakkan isi dalamnya. 

 Buah keras yang belum dibuang kulitnya

Dibilang emak, buah keras rupanya seperti biji getah. Diingat si bungaOren rupa buah keras adalah seperti apabila biji getah dibuang kulitnya.

Sungguh bungaOren tersalah sangkanya. Jauh sungguh rupa parasnya. Dush..! (-_-)y

Note:
1. Girls day out is today.
2. So, Im going out today.
3. Semalam sibuk layan tv dari pagi sampai tengah malam
4. Cikgu suh baca 2 buah buku, kena ulang baca dan faham sebanyak 3 kali.
5. Bila mau baca buku?
6. Buku2 itu sungguh tebal.

8 comments:

  1. lain je rupanya..bukan warna buah keras warna kuning cair ker? baru2 ni baru jer aku kenal buah keras sb ada guna masa nk buat satay..tp buah keras hg cam buah pinang jer aku tgk..yg dalam lesung tu..:P

    ReplyDelete
  2. baru tau wujud buah keras ni. Sebelum ni tak tau, hehe ^^

    ReplyDelete
  3. Dulu masa kecik2 ada main guna buah getah tapi tak ingat mainan apa..hehe..

    :-)

    ReplyDelete
  4. nazrie
    hang p balik berguru ngan mak hang dulu.. kehkehkeh..

    ReplyDelete
  5. lily
    tu yang letak kat blog ni.. supaya ramai lagi boleh kenal2 buah keras nih..

    ReplyDelete
  6. cheqna
    orang selalu buat main congkak buah getah ni.. korek lubang atas tanah.. ingat?

    ReplyDelete
  7. eh buah keras ada byk jenis ke?...yg masuk dlm perap satay tu lain je aku tgk...kompius aku...:P

    ReplyDelete
  8. KISAH BUAH KERAS NI ADA DALAM SIMPULAN BAHASA: PULANG PAKU BUAH KERAS
    jom baca....

    PULANG PAKU BUAH KERAS

    Makna

    Menyindir Orang Yang Pernah Mengatanya Dulu...

    Contoh Ayat

    Iffah pulang paku buah keras pada rakannya yang pernah memandang rendah kepadanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...