Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Thursday, November 24, 2011

Kuey teow kung fu

Apa nak tulis untuk hari ini yer? Ada yang suggest untuk cerita tentang pertarungan Malaysia dengan Syria semalam, dimana Malaysia kalah 2-0. BungaOren rasa pertarungan Malaysia Syria semalam agak hambar, mungkin dek kerana kepenatan sang harimau kelmarin masih belum reda. Next! Aina, budak ofis sedang asyik bercerita tentang pemain-pemain cute kegemarannya. Antara nama yang sering disebut Nazmi Faiz, Baddrol Bakhtiar memang bungaOren tak kenal pemain-pemain itu. Next!

Cerita pasal pemain yang baru berumur 17 tahun, Nazmi Faiz, bungaOren kena pi cari gambar Nazmi Faiz dulu baru boleh cerita pasal dia. Next! Nak cerita pasal Baddrol Bakhtiar, kena buat research dulu. Kalau salah statement boleh kena kungfu dek peminat2 mereka kan!. Tapi memang tak sangka pemain Baddrol Bakhtiar  yang disebut-sebut Aina menjadi bahan sasaran telefon tangan bungaOren kelmarin. Ketika merakamkan gambar pemain malaysia semasa perlawanan Malaysia menentang Indonesia di Sukan SEA 2011 (rakam dari kaca TV je pun ngehngehngeh)


Gambar kuey teow kungfu ini dirakamkan menggunakan kamera iPhone4

Plastik sampah kuey teow kungfu, purnama merindu, Cheras. (Beli bungkus, balik makan di pejabat)

1. Nak eja Kueytiau Kungfu kuey teow kung fu pun saya tak reti! Tragis kan!..
2. Kueytiau Kungfu Kuey teow kung fu, di Gerai Purnama Merindu, Cheras memang sedap!
3. Pegi department sebelah, untuk cari paper semalam.
4. Dapat sekeping dua gambar Nazmi Faiz dan Baddrol Bakhtiar dari paper
5. Harap esok ada ilham untuk cerita pasal mereka.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...