Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Sunday, May 29, 2011

Si Baju Hijau

Kelmarin si bungaOren ke Hari Sejuta Belia di Putrajaya. Semua kawasan dipenuhi golongan belia. Semoga mereka mendapat kebaikan daripada aktiviti-aktiviti yang disediakan.

Sepanjang jalan ada pameran dan gerai dibuka untuk dilawati. Yang paling menarik hati bungaOren adalah pameran daripada golongan si baju hijau.

Sempat juga si bungaOren itu snap beberapa keping gambar. So nak buat teka-teki.

Yang mana satu orang dan yang mana satu patung?









Nanti lah saya bagi jawapan. (-_-)y

Nota:
1. Tak semua perkara yang kita nak kita dapat
2. Tak semua perkara yang kita usaha untuk kita dapat.. kita dapat
3. Tak semua perkara yang kita dapat tu, kita yang punya
4. Redha dengan apa yang kita dapat / ada / usaha
5. (-_-)y

7 comments:

  1. Emy.. Aku agree semua yg terulis kt notes ko tuh... Setuju sangat2... Aku akui.. Kekadang aku terlupa bahawa semua yg aku ada adalah pinjaman... So, bila sesuatu itu hilang... Aku rasa mcm aku dirompak...

    ReplyDelete
  2. Salam Emy,

    rajin ke sana ye..baguslah..i ronda2 KL pegi kenduri..hehe..

    teruskan dengan nota2..cantikkkk..

    :-)

    ReplyDelete
  3. Si baju hijau? Teringat sorang kawan yang memang pegawai tentera bertugas di sarawak.. memang kita takkan dapat semua yang kita nak.. sebab kadang2 yang kita nak itu.. bukan yang kita perlukan ;)

    ReplyDelete
  4. tahu2 sng je nak teka mana org mana patung..
    tgk kaler kulit dia..
    kerana abahku dulu bekas si baju hijau..sgt biasa melihat pameran begini.. kkdg takut bila ke opis abah sbb dikelilingi dgn patung2 si baju hijau ni..

    ReplyDelete
  5. JDaughter
    Itu ler.. susah nak ingat semua benda.. itu yang kena nota2 tu.. ingatan untuk diri sendiri juga..

    Cheqna
    Thanks cheqna.. akan diusahakan.. doakan saya istikhamah buat nota2 sebegini..

    ReplyDelete
  6. iina
    yang kita nak.. tapi bukan yang kita perlukan.. sekali sekala ok la kot.. banyak kala tu.. parah jugak kan.. hehehehe..

    mula2 malu nak snap gambar askar2 ni.. tapi kalu malu sesat jalan kan..

    Ardina
    Kalu tahu teka la.. sebab budak dok sebelah aku pun bapak dia askar.. tapi dia tak dapat teka.. hahaha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...