Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Wednesday, May 18, 2011

Saya pembonceng motosikal

Hari ini BungaOren tiada kenderaan untuk ke pejabat (kerana beberapa sebab yang malas nak diceritakan disini.). Maka hari ini, bungaOren menjadi pembonceng motosikal. Seronok dan takut dan sakit badan.

Seronok sebab dapat sampai ke pejabat lebih awal, tak perlu nak meredah kesesakan jalan raya di Lebuhraya Persekutuan seperti selalu.

Takut sebab terpaksa menharungi ciluk-ciluk jalan raya. Ngeri sungguh bila terpaksa melalui celah-celah kereta yang sedang bergerak.

Sakit sebab perjalanan lebih kurang 30 minit di atas motor. Motor tiada tempat bersandar macam kereta.




Nota:
1. Pandu cermat jiwa selamat
2. Berhati hati dijalan raya
3. Sila baca doa naik kenderaan sebelum memulakan perjalanan anda.

Surah Az Zukruf 43:13-14

Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya. Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali!

11 comments:

  1. ai... sempat lagi snap gambar?? tegar sungguh kan... hehehe

    ReplyDelete
  2. isshhhh333... bhayer tol... nie ley saman nie...huhhu

    ReplyDelete
  3. sempat lg amik gambar huhu.. padan la sgt baik aje arini heheh... ni balik tumpang sape pulak?

    ReplyDelete
  4. camna gaya ambik gbr pegang handle moto nie.. wah respek ahh hehehe.. mmg jurufoto tegar ;)

    ReplyDelete
  5. Oi minah.

    Kerja gila ko ni amik gambar sambil bawak motor? Federal highway lak tu. Bahaya tau?

    ReplyDelete
  6. nm02
    hahaha.. mula2 takut juga hp jatuh.. tapi tawakal jer lepas tu.. tegar ler katakan.. hahaha

    faisal young jae
    alamak.. bapak polisi ke nih? :)

    ReplyDelete
  7. ardina
    selama ni tak baik ke? hahahaha.. balik tumpang kak zaida sekerat jalan.. pastu naik komuter..

    iina
    sangat tegar.. saya bukan pemegang handle motor tu.. saya pembonceng je.. dok kat belakang..

    ReplyDelete
  8. nazrie
    hahaha.. nak rempit aper nyer.. aku bukan reti bawak motor pun..

    bukan sepet
    lek a bro.. saya pembonceng jer.. dok kat belakang.. sekali lagi nak habaq.. saya tak reti bawak moto pun.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...