Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Saturday, November 13, 2010

Menu : Siakap 3Rasa


Dalam perjalanan ke pasar klang

Emak: Nanti kita beli ikan siakap buat masak 3rasa
Me: Ikan siakap kan mahal
Emak: Ely teringin nak makan. Semalam dia dah berangan dah.
Me: hmm...

Di pasar klang

Me: Ikan siakap ni berapa RM sekilo?
Nyonya kedai: Ikan siakap RM11 sekilo. Mau berapa kilo?
Me: Aaa? murahnyer
Me: Aaa.. mak ok la.. kita beli siakap..

Me: Murahnyer ikan siakap. Ingatkan mahal
Emak: Ni ikan siakap bela.. bukan yang kat laut tu.. Rasa dia pun lain..
Me: Owh..
Emak: Kalu yang tangkap, rasanya lebih sedap.

Selepas kenyang makan ikan siakap 3rasa
Me: Betul le mak.. rasa dia lain.
Emak: Memang la.. :)

6 comments:

  1. amat menyelerekan la ikan siakap 3 rasa tu..sedap yer..tertelan ayaq liur..:)

    ReplyDelete
  2. Itu ikan siakap bela.. rasa isi ikan dia kureng skit.. tapi sos 3rasa tu.. iera kena rasa.. sangat mabeles.. :)

    ReplyDelete
  3. wooowww...kak emi buat satu bawa dkt farmasi..hehe

    ReplyDelete
  4. lapo.. patut masak dan panggil kitaorg makan nih..

    ReplyDelete
  5. hyt
    nanti ler akak panggil korang mai makan.. hahaha.. bile tah.. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...