Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Monday, October 06, 2008

Numb3rs vs Incident

Senin pagi..
Kemas2 barang utk balik semula ke perantauan.. sambil2 kemas aku tengok citer Numb3rs kat TV.. ni first time aku tengok citer Numb3rs nih.. citer nih guna formula matematik utk selesaikan masalah.. hmm.. memang hidup kita penuh dengan perkiraan dan perhitungan..

Kul 11.. gerak keluar dari kampung menuju ke perantauan..

Kul 1 tghari.. kereta aku terlibat dengan satu incident dan xcident.. takder yang cedera harapnya.. Kereta yang melanggar menghilangkan diri jauh di mata.. keter yang kena langgar tu (keter aku).. cedera kat jejari tayar.. ada 6 jalur jejari tayar keter aku terkena cat keter si pelanggar.. so.. saya nak mintak maaf kat empunya keter yang melanggar.. walaupun jejari tayar keter aku turut tercedera..

Kaitan antara citer Numb3rs kan incident itu adalah..
Berapa kah panjang kecederaan kereta yang melanggar kereta aku ni.. ??

Maka kita bleh menggunakan formula matematik utk membuat pengiraan dan perhitungan ke atas kecederaan yang dialami oleh kereta yang melanggar kereta aku..

Sekali lagi.. saya minta maaf.. walaupun saya tak bersalah.. hehehe

Regards,
Owner of Mafia Official Car

5 comments:

  1. :) mafia sungguh..
    nasib baik tak ada apa..

    fn4+400-5fnx233x=x
    tu formulanye.. ehe..

    ReplyDelete
  2. x paham aku...kak emy langgar kete orang ke orang langgar kete kak emy ke kak emy langgar kete sendiri ?


    ape nih mafia mintak maaf plak ? nih mat piah

    ReplyDelete
  3. ada orang.. try nak himpit keter akak.. kunun dia hebat la.. dia marah kat akak.. pasal akak kaco laluan dia.. dia tak cukup skill nak himpit.. terkena skit keter akak.. hahahaha.. kena taya nyer rim je pun..

    ReplyDelete
  4. abih tuh..dier bayo x?

    rayo2 nih, cubo masing2 bawak ngalah...x abih do rondang kek kampung nun...

    ReplyDelete
  5. dia cuak.. trus pecut.. pasal masa dia terlanggar tu.. mungkin dia baru terbaca sticker kat keter akak tu.. 'Mafia official car' kisahnyerr..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...