Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Tuesday, November 22, 2011

Emas milik harimau

Pingat emas Malaysia yang ke 59 dalam Sukan SEA 2011 di perolehi menerusi perlawanan akhir bola sepak di antara Malaysia dan Indonesia. Perlawanan telah berlansung selama 120 minit yang mendebarkan. Lanjutkan 30 minit masa tambahan terpaksa dilansungkan selepas pertandingan  terikat 1-1 setelah perlawanan tamat selepas 90 minit pertandingan berlansung.

Lanjutan 30 minit masa tambahan masih tidak merubah sebarang keputusan memaksa sepakan penalti yang mendebarkan terpaksa dilansungkan. Akhirnya harimau berjaya menewaskan garuda dengan  kemenangan dalam sepakan panalti 4-3.








Terima kasih kepada pasukan Malaysia yang sentiasa bersemangat daripada minit pertama sehingga ke sepakan gol terakhir kemenangan!

Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta telah pun kosong ketika penyampaian hadiah pingat emas dilansungkan. Namun, pastinya kedai-kedai makan di Malaysia yang menayangkan siaran lansung ini meriah dengan sorakan para penyokong harimau ini.

Nota:
1. Tiba-tiba terbuat entry pasal Sukan SEA 2011
2. Semangat kesukanan yang positif dalam setiap pertandingan berpasukan.
3. Kena sentiasa mempositifkan rakan sepasukan
4. InsyaAllah hasilnya tidak mengecewakan.
5. Walau apapun keputusan kita masih boleh berbangga kerana kita telah berusaha bersungguh-sungguh.
6. Terjumpa blog yang menganalysis berkenaan kekalahan indonesia klik sini. Wallahhualam.
7. Pun begitu bagi sesiapa yang percaya pada aura2 positif negatif, artikel tersebut memang ada kebenaranya.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...