Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Tuesday, May 26, 2009

Sembunyi

Hari sudah lewat malam. Rumah masih jauh. Perjalanan masih berbaki 2 jam. Singgah sebentar ke R&R mengisi minyak.

Aku keluar sebentar utk ke tandas. Kehadiran aku kembali kedalam kenderaan tidak disedari oleh mereka2 itu. Pak supir menggerakkan kenderaan perlahan2. Lantas mereka2 itu bersuara memberitahu yang aku masih belum keluar dari tandas.

Pak supir tetap menggerakkan kenderaan ke tempat yang lebih tersorok. Mereka2 pun mula risau sambil membebel. Bimbangkan aku. Namun aku masih berdiam diri disebelah mereka.

Tiba2 budak yati toleh ke arah aku! Namun dia trus membebel. Tak nampakkah dia akan aku yang comel ini? Atau aku telah menjadi halimunan setelah kembali dari tandas? Uit? Aku renung pak supir melalui cermin depan. Aku dapat rasa yang dia nampak aku sambil senyum kat aku. Kurang asam pak supir. So aku pun join subahat sama pak supir.

Mereka trus dan trus membebel2 pada pak supir. Pak supir hanya senyum dan senyum. Aku? Aku tahan nafas macam dalam citer cina tu. Kunun2 derang tak bleh nampak aku kalu aku tahan nafas.. betul ke? Hik.. hik.. hik.. aku tahan gelak. Budak eyan memandang ke arah tandas? Nampak aku tak?

Tiba2. 'Pak supir? kalu parking sini nanti kemy nampak! Mata dia tajam!'

Itu ayat bimbang ke ayat nak subahat sama pak supir nak kenakan aku?

Aku nak marah pun ada.. tapi aku sabaq. Kita tengok sapa yang kena!

dan akhirnya budak yati pun toleh kali ke dua kearah aku. Hik.. hik.. hik.. aku tahan nafas dan gelak. Chait!! Dia dah nampak aku daa... Maka terburailah ketawa diantara yati eyan pak supir dan jugak aku.

Oleh yang demikian.. sapa yang terkena skrang ni? Cuba korang habaq kat aku?

nota : paksupir sebutannya sasuke!

14 comments:

  1. peah : betul o.. tak tipu

    eyan : budak eyan dah kasik hint (mengaku)

    ReplyDelete
  2. kak emy nih ade membela ke?

    bleh a pian atan buat cite baru

    "Jangan Pandang Emy"

    ReplyDelete
  3. nagakeciks : jangan la tak pandang kemy yang comel ini..

    ReplyDelete
  4. hahhahhaaa bila fikir2 takut oo.. sbb tgh mlm buta tuh.. heren tul mcm mana tak blh perasaan kak emy dah masuk kete.. agaknya kitaorg dibutakan mata dan dipekakkn telinga kot..

    tak rasa terkena.. takut gak bila fikir balik.. hehehhehee.. membuatkan mata kembali segar bila bhadapan dgn situasi begitu..

    ReplyDelete
  5. hyt : sama la.. akak pun takut.. takut korang dah tak nampak akak.. tapi akak takut2 berani a.. tu yang tahan nafas skit2 tu..

    ReplyDelete
  6. haaa.....so rasa2 nye peel mendajal org nih mmg ado kat sape2 pun kan? betui dak ? ;p

    ReplyDelete
  7. hahaha.. betul2.. dan sangat betul sasuke..

    ReplyDelete
  8. Yati dok tepi k.emy, x heran klu x nampak k.emy. Sbb yati tdk peka pd alam sekeliling.. Tp shira yg dok blkg k.emy pun x nampak.. huhuu..mmg k.emy halimunan mlm tu. seramm.. nasib baik shira tido..hehee..

    ReplyDelete
  9. xper, lain kali jika kejadian ini berulang lg.. kena call Misteri Nusantara ni.. baru la glamour skit.. P/S: "Jgn biarkan hidup anda diselubungi Misteriii!!"

    ReplyDelete
  10. harish : amboi shira... nak panggil Misteri Nusantara lak.. misteri2.. hahaha.. tapi pk2 kan.. yati memang kurang peka kadang2.. hahahaha..

    ReplyDelete
  11. wei.. apa nih kutuk yati..
    tp bila fikir2 balik mmg mcm tuh kan.. kurang peka ek..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...