Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Thursday, January 12, 2012

Muka belagak


Bukan saya tak mahu buat kerja terengkas kelmarin, tapi aura spiderman lebih kuat daripada kerja-kerja terengkas yang tidak sedikitpun ringkas.

Bukan saya menghasut diri saya untuk memposingkan si spiderman, tapi ada seorang kakak yang duduk disebelah kiri saya kelmarin memaksa saya menjadi jurugambar kepada spiderman itu.

Bukan salah saya kerana terima hasutan kakak sebelah kiri itu. Kakak itu yang salah sebab memang bertujuan asal dia membawa mainan spiderman anaknya itu untuk menyuruh saya menangkap gambar spiderman bermuka angkuh itu.

Bukan salah saya menangkap gambar spiderman bermuka angkuh dengan menggunakan iphone4 kepunyaan kakak disebelah kiri saya kelmarin. Kakak tu yang paksa saya.

Bukan salah saya jika spiderman itu bermuka angkuh. Memang semasa kakak sebelah kiri saya beli patung spiderman itu di Tesco, spiderman itu memang sudah bermuka angkuh!

Nota:
1. Mana ada orang yang nak mengaku salah?
2. Kalau ada pun orang sanggup mengaku kesalahannya - jumlahnya sangatlah minoriti.
3. Sangat respek pada orang yang sanggup mengaku akan kesalahan mereka.
4. Saya masih cuba menjadi orang seperti itu.
5. Kita akan berasa lega - tidak terbeban dek perasaan bersalah
6. InsyaAllah tenang tidur dimalam hari.
7. Tapi kalau bukan salah kita kenapa kita perlu mengaku kan?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...