Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Sunday, December 18, 2011

Minggu #50, 2011

Here's a few highlighs of the week.. (tiru blogger sebelah meja bernama Eyan - dia tiru sapa saya tak tau hehehe)

1. Menukar rupa - Telah menukar sedikit rupa interface bungaOren.blogspot dan telah berjaya menghasut beberapa orang rakan sepejabat untuk menukar interface blog mereka juga.

2. Percubaan ke4 - Gagal!  - Telah mencuba beberapa kali menghantar gambar untuk direview. Namun percubaan saya masih gagal. Walaupun saya perasan yang gambar yang saya telah ambil itu cantik, namun sebenarnya masih belum memenuhi kriteria-kriteria yang ditetapkan. Sungguh susah kurasa. Namun semangat masih belum hilang insyaAllah. Doakan saya kawan2. (-_-)y

3. Hasil kerja digodam! - Kecut perut bila mendapat panggilan berkenaan kegodaman yang telah dilakukan oleh pihak yang kurang bertanggungjawab. Takut bercampur gembira. Pengodam buat apa yang mereka perlu dan boleh buat. Kami juga perlu buat apa yang kami perlu dan cuba buat. Masing-masing perlu laksanakan tanggungjawab masing2.

Mana nak lari, mana kau nak sembunyi?

Senyumlah budak buchuk!

Nota:
1. Lari dari masalah bukan cara menyelesaikan masalah
2. Hadapi masalah tersebut dengan tenang dan dengan senyuman pasti akan ada penyelesaiannya
3. Dalam apapun situasi, kita kena sentiasa bertenang.
4. Pemikiran yang tenang insyaAllah akan menghasilkan keputusan yang lebih rasional
5. Kemarahan akan mendatangan banyak keburukan daripada kebaikan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...