Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Tuesday, July 19, 2011

Mawar Merah

Niat dihati nak capai bintang, apakan daya tangan tak sampai. Niat hati nak cari nama spesies2 bunga mawar dan dikongsi di sini, apakan daya sehingga hari ini masih tak berjaya. Namun dipaparkan jua gambar2 bunga mawar yang diambil ketika Floria 2011 di Putrajaya tempoh hari.

Mungkinkah jika masih ada sisa2 kerajinan untuk mencari info spesies mawar ini. Rajinkah si bungaOren ini? InsyaAllah. Jika ada kemahuan di situ ada jalan. Anyway, bunga mawar yang warna merah pun mempunyai pelbagai spesies dan rupa.






Sedikit terjemahan AlQuran untuk renungan kita bersama..
Tidakkah kamu mengetahui dan memikirkan bagaimana Allah telah menciptakan tujuh petala langit bertingkat-tingkat, (15) Dan Dia menjadikan padanya bulan sebagai cahaya serta menjadikan matahari sebagai lampu (yang terang-benderang), (16) Dan Allah telah menumbuhkan kamu (hidup dari benda-benda yang berasal) dari bumi, dengan pertumbuhan yang sungguh-sungguh sempurna, (17) Kemudian Dia mengembalikan kamu ke dalam bumi (sesudah mati) dan mengeluarkan kamu daripadanya (sesudah dihidupkan semula untuk dihitung amal kamu dan diberi balasan), dengan pengeluaran yang sesungguh-sungguhnya? (18) Dan Allah telah menjadikan bumi bagi kamu sebagai hamparan. (19) Supaya kamu melalui jalan-jalan yang luas padanya. (20) Surah Nuh 15-20


Antara isi kandungan surah nuh adalah Perintah memperhatikan kejadian alam semesta dan kejadian manusia yang merupakan manifestasi kebesaran Allah

Nota:
1. Membaca amalan mulia
2. Bunga rose merah cantik kan (bunga2 khas ini utk JD dan E dan anda semua yang baca entry ini)
3. Tiba2 suka bunga rose
4. Nak tanam pokok rose keliling rumah
5. Sekarang musim panas.. susah nak jaga pokok2 ni.
6. Kena siram pokok setiap masa
7. Maaf jika warna merah bunga mawar ini terlalu terang dan menyakitkan mata
8. Sila maklumkan kepada saya jika ia menyakitkan mata anda
9. Sekian, terima kasih.

4 comments:

  1. Thaks Emy for all the foto.... Aku suka bunga kaler merah...

    ReplyDelete
  2. JD
    welcome.. tak merahnyer makngah ker kaler bunga ni kat komputer hang?

    ReplyDelete
  3. Awak ke yg capture gambar nih... Cantik ar.. pandai gne DSLR yer.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...