Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Saturday, January 31, 2009

Temasek dilanggar todak

Temasik dilanggar Todak
Todak melanggar batang pisang
Orang tua berperangai budak
Seperti aur ditarik sungsang

Pagi2 dah bangun.. kul 5pgi dah naik teksi ke LCCT, flight kul 7.20pg.. kul 8.30pg dah sampai Singapore.. terus pegi check-in hotel. Pemandangan dari Lapangan Terbang Changi ke hotel menakjubkan, di kirikanan jalan disajikan dengan pemandangan pokok2 besar yang cantik, rasa macam pokok2 dalam citer jepun.. teksi2 derang lak macam kat dalam citer2 hongkong

Destinasi pertama ialah Far East Plaza utk jalan2 carik makan.. bila dah kenyang kami ke Jurong BirdPark, menaiki MRT dan bus. Station MRT di sana bertingkat2.. kalu tak pandai baca signboard kita boleh sesat..


Balik ke hotel, kami disuprisekan dengan birthday kek utk Kak Lin (dia tua sehari je dari aku hehehe) . Kek dihadiahkan oleh hotel tempat kami menginap. So we both shared the kek la. Yummy..



Kul 5, jalan2 kat Galeria, sementara menanti bus ke MidNite Safari. Di MidNite Safari, kami dapat lihat hyena yang hidup (berjaga dan bergerak, normally kalu kita pegi zoo waktu siang wildlife ini akan tido). What happen kalu wildlife2 ni melompat masuk dalam tram? I dont want to imagine.. Hidupan liar yang kurang berbahaya kebanyakkan nya dilepaskan dikawasan safari. We can take picture, but we are not allow to use flash. Actually mood aku tak ok malam tu.. sory girls..


Malam masih muda, ScootRoad dan OrchardRoad masih hidup. Kami jalan2 di kawasan sekitar sementara kaki masih berdaya. Kul 12 tido, we need rest banyak lagi tempat nak kena pegi.

Note : TQ Lin pasal jadi Pemandu Pelancong + Sharing the Kek
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...