Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Wednesday, September 26, 2012

Panjang akal

Masih tak dapat nak buat entry sekerap dahulu. Lokasi meja dipejabat baru tidak berapa mengizinkan kerana terletak ditengah2 kawasan lalu lalang dan pandangan orang ramai. Keadaan ini membataskan kekerapan untuk membuka application lain selain daripada excel dan microsoft word. Erk? Susah nak edit atau pilih gambar dan karang ayat untuk isi dalam blog. Plus masalah removal hardisk seperti yang diceritakan dalam entry yang lepas. Anyway, itu bukan sepatutnya menjadi penghalang kan! Blog sepatutnya dibuat dirumah bukan dipejabat. (-_-)y hahaha..

Semalam saya berjaya transfer gambar raya puasa 1433h ke dalam laptop. Tak banyak gambar diambil semasa raya hari tahun ini, tapi moment dalam gambar yang dipaparkan dalam entry ini adalah sangat bermakna untuk sikecil ini apabila dia dewasa kelak. Kerana saya akan ketawa gembira bila makcik2 saya ceritakan kisah keBAIKan saya ketika saya kecil. (-_-)y


'Grong grong grong...' maknanya... 'hari ini.. notebook ini saya yang punya... hahahaha...' kata anak nyamuk #4 


'Baik cepat sebelum orang lain guna.. usaha tangga kejayaan' kata anak nyamuk #4 lagi..


'Alhamdullillah berjaya.. janganlah maklong marah.. anak nyamuk #4 nak dengar lagu alif ba ta je..'


'Ishkk.. kena masuk password la pulak.. ujian.. niat yang baik, InsyaAllah akan dipermudahkan  jalannya..'


Eh maklong?!..  boleh tolong masukkan password tak? Safiyya nak dengar lagu Alif ba ta la... Berani kerana benar!.. Alamak kantoi!.. (-_-)y sambil buat muka cute..!

Nota:
1. Both anak sulung kedua-dua adik perempuan saya adalah perempuan
2. Kedua-dua mereka lahir pada 23 haribulan, tahun yang berlainan dan bulan yang berlainan.
3. Kebetulan mereka mempunyai beberapa perangai yang sama.
4. Semoga mereka menjadi anak-anak yang solehah dan bijak.
5. Amiiiin..
6. Ungkapan atau simpulan bahasa 'panjang akal' bermakna cerdik, bijak. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...