Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Saturday, March 10, 2012

Kembara KLIA Abu Dhabi Jeddah

(-_-)y

Harap tiada ada yang salah faham, saya harap saya dijauhkan daripada sifat riak, angkuh dan bongkak. Saya hanya ingin berkongsi apa yang saya rasa dan lihat menerusi beberapa keping gambar yang saya tangkap semasa pengembaraan saya tempoh hari plus ada permintaan daripada beberapa sahabat. Sebenarnya banyak keping (-_-)y gambar yang nak dipaparkan, jangan anda semua muntah hijau pulak sebab bosan yer. Tiada karangan panjang berjela, sebabnya dah penat bercerita dengan rakan-rakan didunia nyata. So enjoi the picture (-_-)y


Nama saya Saffiya. Saya sedang didukung oleh opah saya. Opah saya nak pegi buat umrah. Mesti saya rindu dengan opah saya. Saya harap opah saya akan telefon saya semasa disana nanti.


Para peserta rombongan mengambil tempat dan menukar tempat kerana susunan tempat tidak teratur mengikut ahli keluarga rombongan. Memandangkan penerbangan ini agak lama, the opah dan anak-anaknya kena duduk berdekataan, sapa yang nak jaga mak yang sudah uzurkan kalau bukan anak2 dan cucunyakan, mujur ada yang sudi menukar tempat.


Peta KLIA ke Abu Dhabi.


Transit di Abu Dhabi. Tiba di Abu Dhabi, berkesempatan untuk buka blog sendiri (-_-)y bagi melepaskan kebosanan yang sementara. Selepas itu tiada lagi internet - facebook, outlook, gtalk, pakcik google dan sebangainya selama almost 2 minggu!


Sambung flight dari Abu Dhabi ke Jeddah.


Airport Abu Dhabi - transit selama 2 jam, hanya beberapa keping gambar sekitar ini yang sempat saya snap. Tiada pemandangan udara Abu Dhabi yang cantik itu, tiada dan tiada. Keciwa? Ye saya sedikit la.


Kapal terbang pun tiba di Jeddah.

Nota:
1. Rombongan kami adalah seramai 100 lebih orang ahli,
2. Kebanyakkannya warga kawasana perumahan Seksyen 17, Shah Alam,
3. Bersamaan dengan 3 biji bas. Ramaikan!! 
4. Sabar yer ada lagi gambar, saya dah edit sampai lebam mata tak tido. Banyak!
5. Nanti kiter upload entry by entry.
6. Jika ada kekurangan harap maklumkan, boleh dibaiki kelemahan itu.
7. Group kecil saya adalah saya + emak saya + mak ngah saya + opah saya + kawan saya ita.
8. Wanita yang berusia dibawah 45 tahun perlukan mahram
9. Jadinya saya dan kawan saya kena pinjam tumpang sorang pakcik untuk jadi mahram kami (betul ke ayat tu?)
10. Sekian terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...