Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Monday, March 26, 2012

Rama-rama di hidung dinasor


Kelihatan si dinasor cuba menangkap si rama-rama yang bertengek di atas hidungnya. Mampukah si dinasor? Tangannya kelihatan pendek..

Kebarangkalian untuk berjaya itu tinggi. Bergantung kepada usaha dan kebijaksanaan si dinasor. Yang penting jangan mengalah.

NEVER GIVE-UP: “So many people can be responsible for your Success. 
BUT only you are responsible for your failure.” 

Nota:
1. Ziarah seorang makcik, yang patah both kakinya kerana excident, (sian makcik, semoga makcik cepat sembuh)
2. Makcik tu, jiran makcik saya, kami selalu jumpa, dia ingat nama saya, tapi kadang2 saya lupa nama makcik tu.. 
3. Confius sebenarnya muka makcik tu dengan sorang lagi makcik yang berjiran dengan makcik saya jugak.
4. Muka derang seolah-olah seiras (InsyaAllah, saya ingat nama makcik2 itu lepas ini..) 
5. Lagipun sorang makcik yang seiras tu berjiran sebelah bilik dengan saya semasa rombongan tempoh hari.
6. Dak Safiyya anak si Ann, semakin lasak dan nakal. (gangguan comel ketika bungaoren membuat kerja)
7. Nak marah tak sampai hati sebab dia selalu buat muka yang sangat comel!
8. Maka terpaksalah pasangkan lagu alif ba ta utk dia, sampai dia bosan,  (Serius lama nak tunggu dia bosan.)
9. Pun begitu, bungaOren berjaya siapkan sebahagian editing gambar permintaan puan ardina Kampung Pandan
10. Dukacita dimaklumkan kerja cik Eyan Desa Pandan masih on hold untuk pagi esok. (Maaf dik!)
11. Dinasor itu hanyalah perumpamaan sahaja bagi perumpamaan di atas!
12. Saya akan berusaha bersungguh-sungguh - be positive!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...