Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Monday, August 31, 2009

Merdeka

31 Ogos 2009, jatuh dlm bulan puasa.. tiada sambutan di Dataran Merdeka, tiada konsert2 seperti selalu.

Namun yang penting kesedaran orang ramai tentang kenapa kita merdeka! Bagaimana kita merdeka? Kenapa kita perlu merdeka! Adakah kita masih merdeka?? Jawapan ada dalam diri masing2, pasal aku takder masa nak tulis apa aku rasa.. it will take hours to write hahaha.. berkajang2 lak idea aku karang..

Anyway still dapat berbuka puasa di kampung @ di rumah yang menjadi tongkang yang masih pecah. Debu2 bertaburan.. We oulz buat ikan bakar sama ayam bakar cicah air asam buatan tangan mak.. yuummmiez..

Nota : Ikan bakar sumbat balut ngan daun pisang. Ayam potong 4 dibakar with 2 jenis kaedah. 2 bahagian dibakar atas dapur arang dan 2 lagi dibakar dalam oven. Each kaedah masing2 dibalut samaada dengan daun pisang atau daun kunyit. Yang dibakar dalam over akan dibalut jugak dengan kertas foil. The taste?? Each method taste difference lor.. yumm..yumm.. yumm..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...