Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Sunday, August 31, 2008

Mengintai anak bulan Ramadhan

Ramadhan menjelma lagi. Tahun ini, dapat tengok aktiviti mengintai anak bulan Ramadhan yang sememangnya diadakan di Pasir Panjang, Perak.

Pasir Panjang adalah antara lokasi melihat anak bulan dinegara kita.. Kawasan pantai yang saujana mata memandang.. di kejauhan kelihatan bot2 nelayan keluar mencari rezeki.. Sambil kedengaran deruan ombak2..

Panorama yang memang cantik.. pertembungan di antara bakal anak bulan dan matahari terbenam.. hmm.. dengan mata kasar memang tak dapat nak lihat anak bulan tu.. dengar cerita daripada my pakcik.. daripada lokasi kami.. anak bulan memang tak dapat dilihat.. kerna dilindungi awan2 yang bertaburan di angkasa langit..

Namun puasa kekal esok... 1 September 2008 : Dengan kata lain, selamat berpuasa.

6 comments:

  1. skodeng nih, kene jage2 sikit kak emy...bleh jadik ketumbit

    ReplyDelete
  2. den skodeng thru teknologi terkini.. susah skit nak ketumbit.. yang kena ketumbit tu.. sebab skodeng kat celah2 dinding berlubang.. ada selumbar.. ada kuman.. thats the y la.. bleh jadi ketumbit..

    ReplyDelete
  3. ..ahaha...adehh..patut duk meraba apit...ini aktiviti sampingan kak emy yeee...

    ReplyDelete
  4. uit.. tak keshiornyer teman nak meraba si mamat apish tuh..

    ReplyDelete
  5. hmm syok nya g tengok anak bulan..

    aku dengar skrang mmg susah nak tgk anak bulan.. org dulu2 senang dpt tgk pasal sebelum g tgk anak bulan naik basikal jauh tu, teknologi kurang, tu pasal sonang nak lihat.

    sekarang zaman moden, g tengok anak bulan pun naik kete, teknologi canggih tp tak mo nampak jg..

    -che ta-

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...