Tanyalah hati dulu sebelum menulis. Ingatlah, apa yang kita tulis itu bakal menjadi saksi di akhirat kelak, kerana di sana kita akan dinilai di hadapan Allah mengenai apa yang kita tulis itu.

Iklan

Iklan

Tuesday, May 25, 2010

Mesin Jahit

Taufiq via sms: Tepon
Emy: Helo2.. ada apa..?

Emak: Emy..
Emy: Ye Mak.. Mak.. Makcik caterer setuju..
1. Dia nak ubah menu.. gini gini.. gitu gitu..
2. Makcik caterer pesan suh buat air gula 20kilo
3. Adik makcik caterer tu balik lambat skit.. (ngelat tak mo cuci ayam la tu..)
4. Adik makcik caterer order lokan sama siput belitung..

Emak: Emy..
Emy: Yer apa dia?

Emak: Langsir hang tak bleh jahit.. mesit jahit berasap. hari tu kata nak beli mesin jahit baru.. hehehe..
Emy: Huh? Adeih.. Yer la.. yer la.. huhuhuhu..

Note:
1. Mesin jahit adalah perlu untuk menjahit langsir bagi orang2 yang kedekut nak upah orang lain utk jahit langsir. Walaupun harga mesin jahit adalah jauh lebih mahal daripada harga upah orang jahit langsir. Dan walaupun aku tak reti pun nak jahit langsir. Namun usaha tangga kejayaan.
2. Langsir kaler coklat lagi cantik dari langsir kaler biru. tapi dah terbeli langsir kaler biru.. huhuhu redhakan hati ini..

2 comments:

  1. tingin nak cekau satu mesin jahit.. nak buat menyemakkan lagi rumah iteww.. tapi, tepuk2 poket, macam nipis je lagi.. huhuhuhu..

    ReplyDelete
  2. eid9
    beli la oi.. senang hang kemudian hari.. rajin ler aku lepak rumah hang nanti.. hahahaha..

    aku belikan mak aku yang rm1.5k je.. bayar ansuran.. :P
    ada kedai leh buat gitu.. tanpa interest.. tapi ansuran 3 bulan jer la..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...